2000年7月31日《蘋果日報》
泳 將 捨 身 救 友 魂 斷 淺 水 灣
zoom
生 者 慨 歎 : 佢 用 條 命 換 我 條 命

【 本 報 訊 】 一 名 善 泳 男 子 , 昨 首 次 應 約 與 友 人 到 淺 水 灣 游 夜 水 , 沒 料 到 中 途 水 急 浪 大 , 他 奮 不 顧 身 游 往 拯 救 遇 溺 友 人 , 惟 巨 浪 將 二 人 沖 散 , 友 人 反 而 獲 到 場 警 員 救 起 , 而 救 人 者 卻 在 浪 中 遇 溺 不 治 。 生 還 者 慨 歎 : 「 可 以 話 係 佢 ( 死 者 ) 用 條 命 換 我 條 命 , 都 唔 知 係 咪 我 累 佢 。 」


■ 死 者 盧 俊 河
因 救 人 遇 溺 喪 命 男 子 盧 俊 河 ( 三 十 一 歲 ) , 父 早 歿 , 與 母 親 、 大 哥 、 大 嫂 和 胞 妹 同 住 何 文 田 愛 民
盧 俊 河 中 一 輟 學 後 轉 念 赤 柱 航 海 學 校 , 結 業 後 做 了 五 年 海 員 , 後 來 轉 任 地 盤 工 人 。 他 生 前 善 泳 , 曾 考 獲 拯 溺 銅 章 , 但 從 沒 試 過 游 夜 水 , 沒 料 到 首 次 便 出 事 。

游 至 半 途 大 浪 急 流
至 於 獲 救 友 人 彭 家 豪 ( 二 十 一 歲 ) 為 餐 廳 水 吧 職 員 。 他 事 後 強 調 今 次 獲 救 是 盧 俊 河 之 助 : 「 好 多 謝 佢 ( 死 者 ) 救 番 我 , 我 好 想 幫 佢 ( 家 人 ) , 如 果 有 需 要 … … 可 以 話 係 佢 用 條 命 換 我 條 命 , 都 唔 知 係 咪 我 累 佢 … … 」 。

■兒子救人遇溺,盧媽媽雙
手合十誦經,胞妹(右)及
家人哭成淚人。
彭 講 述 前 晚 九 時 許 , 約 了 盧 俊 河 和 另 一 名 女 友 一 起 到 淺 水 灣 游 夜 水 , 三 人 首 先 在 灣 畔 的 便 利 店 吃 東 西 , 然 後 在 沙 灘 散 步 , 至 午 夜 時 , 由 女 友 看 顧 衣 服 物 件 , 他 與 阿 河 下 水 ; 他 形 容 當 時 風 平 浪 靜 , 視 野 清 晰 , 阿 河 很 快 便 游 到 浮 台 , 當 他 游 至 大 半 途 時 便 遇 上 大 浪 和 急 流 , 加 上 體 力 不 支 , 於 是 大 叫 。
「 阿 河 , 我 唔 掂 , 無 氣 啦 , 拉 我 上 浮 台 。 」 阿 河 聞 呼 救 迅 速 由 浮 台 跳 下 水 游 過 來 , 用 手 托 起 他 的 下 巴 以 仰 泳 及 側 泳 方 式 拖 阿 豪 企 圖 游 回 岸 邊 。


■盧俊河獲救時已陷昏迷,
送院搶救證實不治。
友 抓 水 中 鋼 柱 獲 救
在 游 至 接 近 淺 水 區 浮 波 時 , 他 感 到 浪 太 大 , 不 斷 喝 下 海 水 , 於 是 對 阿 河 說 : 「 我 唔 掂 啦 , 你 游 返 去 先 。 」 他 於 是 死 命 抓 緊 插 在 水 中 的 鋼 柱 , 但 一 個 浪 打 過 來 便 看 不 到 阿 河 。 他 大 聲 呼 救 , 又 問 沙 灘 的 女 友 是 否 見 到 阿 河 , 但 沒 有 蹤 跡 。 其 間 已 有 人 報 警 , 阿 豪 在 迷 糊 間 被 兩 名 警 員 拖 返 岸 上 送 院 ; 而 消 防 和 救 護 員 亦 在 二 十 米 左 右 的 淺 水 處 發 現 一 名 男 子 載 浮 載 沉 , 經 已 陷 入 昏 迷 , 一 併 救 起 送 院 , 證 實 不 治 。


■死者家人在淺水灣沙灘拜
祭,焚燒冥鏹。
母 聞 訊 : 難 逃 一 劫
盧 母 事 後 聞 悉 阿 河 死 訊 幽 怨 的 說 : 「 佢 ( 阿 河 ) 都 係 逃 唔 過 呢 一 劫 … … 」 。
她 說 : 「 相 士 曾 經 批 命 , 話 佢 三 十 一 至 四 十 歲 有 一 劫 , 能 夠 大 步 檻 過 就 可 以 轉 運 , … … 為 呢 件 事 , 我 特 登 去 求 平 安 繩 、 平 安 符 叫 佢 帶 住 , 佢 又 唔 肯 帶 同 又 唔 肯 袋 起 , 咪 偷 偷 咁 塞 入 佢 個 銀 包 同 鎖 匙 包 度 …… 我 如 果 知 佢 去 游 夜 水 , 一 定 唔 佢 去 , 佢 實 放 低 晒 銀 包 同 鎖 匙 包 ( 平 安 繩 、平 安 符 ) … … 」 。
聽 到 兒 子 死 訊 噩 耗 的 盧 媽 媽 一 直 都 保 持 鎮 定 , 昨 午 她 返 回 淺 水 灣 海 祭 時 終 於 崩 潰 了 , 她 合 十 誦 經 時 哭 喊 叫 : 「 阿 河 , 阿 河 啊 , 阿 媽 帶 你 返 屋 企 … … 」 , 在 場 弔 祭 的 胞 妹 、 女 友 和 親 屬 更 哭 成 淚 人 。



晚 間 水 冷 死 亡 機 會 增


■獲救的彭家豪形容:「可
以話係佢(死者)用條命換
我條命」。
淺 水 灣 兩 名 游 夜 水 男 子 遇 溺 釀 成 一 死 一 傷 , 南 山 游 泳 會 主 席 朱 錫 源 指 出 , 游 夜 水 危 險 性 極 高 , 除 了 沒 有 救 生 員 當 值 外 , 海 灘 漆 黑 , 照 明 度 不 足 , 出 事 時 難 以 發 現 以 及 拯 救 困 難 。
他 解 釋 , 晚 間 水 溫 較 冷 , 冬 天 更 甚 , 遇 溺 者 體 溫 會 驟 降 , 很 快 會 因 寒 冷 而 失 去 知 覺 , 尤 其 本 身 有 心 臟 病 等 隱 疾 , 死 亡 機 會 大 增 。

頭 側 一 方 免 嗆 水
朱 錫 源 提 醒 游 夜 水 市 民 , 不 要 過 飽 和 過 飢 下 水 , 做 好 熱 身 運 動 , 最 好 幾 個 人 下 水 以 便 有 所 照 應 。 特 別 是 遇 到 巨 浪 或 逆 流 時 , 容 易 在 出 水 呼 吸 時 嗆 水 , 所 以 最 好 在 出 水 抬 頭 呼 吸 時 頭 轉 向 一 方 , 避 免 海 水 沖 入 口 出 現 窒 息 危 險 。 市 民 更 千 萬 不 要 逞 英 雄 鬥 快 , 以 免 體 力 不 繼 出 事 , 倘 一 旦 遇 溺 , 一 定 要 保 持 鎮 定 , 否 則 失 去 方 向 感 而 引 起 驚 慌 。

返回『前車可鑑』目錄